Algemeen July 7, 2018

Recensie ‘Abendland und Identität’

by Sid Lukkassen
Deel mij!

Avondland en Identiteit is ook in het Duits verkrijgbaar bij uitgeverij Lichtschlag. Recent verscheen een review van een Duitse lezer. Het bijzondere aan deze review is dat hij blijkbaar al op de hoogte is waar het gaat over cultuurmarxisme, migratie en politieke correctheid.

Kennelijk is Duitsland wat dat betreft nog niet helemaal verloren, wat ook te zien is aan de groeiende realistische onderstroom in de vorm van AfD. Zie ook de opstand van de CSU in de Grosse Koalition met als gevolg een strenger migratiebeleid.

Echter de recensent, Ronald K. Haffner, geeft aan dat er een belangrijke oorzaak zit achter veel problemen: dat onze maatschappij snel ten onder kan gaan wanneer mannen zich niet meer gebonden voelen aan het grotere geheel, wat komt doordat de schuld van alle problemen aan de “boze blanke man” wordt toegeschreven. Terwijl dit plaatsvindt zijn steeds meer mannen onvrijwillig partnerloos (de zogenaamde incels) en wordt de inbreng van de man in relaties minder hoog gewaardeerd. Ook in Duitsland komt dit besef nu langzaam opzetten in het kader van grote migratiestromen en afnemende geboortecijfers onder de autochtone bevolking.

Ook Duitsland zal zich vaker achter de oren moeten krabben wat de oorzaken zijn van haar demografische achteruitgang, en in hoeverre (kansloze) migratie hier een oplossing voor biedt. Een succesvolle samenleving dient zingeving te bieden aan alle inwoners, en niet alleen de nationaliteit is hier onderdeel van maar ook geslacht en ieders plaats in een (romantische) relatie.

Lees verder:

Bestel hier: